System ERP został poszerzony o funkcje zarządzania wieloma kanałami sprzedaży, obsługi sklepów i merchandisingu. W rozwiązaniu Microsoft Dynamics AX 2012 funkcje obsługujące operacje handlu detalicznego są zintegrowane na jednej platformie.

 

WYBRANE FUNKCJONALNOŚCI:

Punkt sprzedaży

Rozwiązanie dla punktu sprzedaży jest standardowo zintegrowane z systemem Microsoft Dynamics AX 2012. Dzięki możliwości pracy online/offline umożliwia rejestrowanie transakcji również wtedy, gdy sklep straci łączność z siecią. Interfejs użytkownika punktu sprzedaży można łatwo dostosować do wymagań stanowiska kasowego korzystając z narzędzia do projektowania typu „przeciągnij i upuść”. Funkcje POS obejmują: sprzedaż z odroczonym terminem płatności, obsługę kuponów rabatowych, zarządzanie zwrotami, zarządzanie kodami informacyjnymi, zwroty/wycofania/obniżki cen, odbiór/wyszukiwanie/liczenie towaru, rejestrowanie klientów i aktualizację programów lojal­nościowych w czasie rzeczywistym, zamykanie kasy w trybie blind close oraz funkcję floating till ułatwiającą przydzielanie kasjerów do kas.

Scentralizowane zarządzanie sklepami

Scentralizowane zarządzanie terminalami POS obejmuje definiowanie wyglądu ekranów poszcze­gólnych stanowisk kasowych, ale również definiowanie dostępnych dla kasjera funkcji. Spójny model danych i reguł biznesowych dla sklepu i systemu ERP zwiększa dokładność i aktualność informacji. Funkcja replikacji danych pomaga w przeprowadzaniu najważniejszych aktualizacji w systemie przedsiębiorstwa, obejmujących np. dane dotyczące zapasów, finansów, zamówień sprzedaży, wykorzystania kart prezentowych oraz aktualizacji programów lojalnościowych. Aktualizacja danych pracowników jest możliwa na poziomie sklepu, regionalnym i globalnym.

Zarządzanie wieloma kanałami

Integracja kanału sprzedaży detalicznej z internetowymi sklepami i portalami handlowymi stwarza nowe możliwości sprzedaży, interakcji z klientami i pozyskiwania informacji. Można ujednolicić zarzą­dzanie asortymentem i kategoriami produktów we wszystkich kanałach, a także zapewnić klientom lepszą obsługę dzięki scenariuszom obejmującym wiele kanałów takich jak „kup online/odbierz osobiście w sklepie”.

Merchandising

Funkcja zarządzania kategoriami umożliwia centralne zarządzanie asortymentem, w tym tworzenie, planowanie, śledzenie i używanie wielopoziomowych hierarchii produktów. Rabaty, kupony, a także scenariusze rabatów mieszanych mix-and-match i buy-one-get-one („kup jeden produkt, a drugi otrzymasz gratis”) pomagają dostosowaniu procesów biznesowych do potrzeb rynkowych.

Zarządzanie zamówieniami

Funkcje obsługi zamówień powiązane z punktem sprzedaży umożliwiają tworzenie zamówień i ofert po stronie klienta. Pełny (360 stopni) widok danych firmy ułatwia akceptowanie, wypełnianie i śledze­nie zamówień standardowych i specjalnych.

Zapewnienie zgodności sprzętu i systemów płatności z przepisami

Rozwiązanie jest zgodne ze standardami obowiązującymi w branży handlu detalicznego, takimi jak OPOS (Object Linking and Embedding Point of Sale). Umożliwia to osiągnięcie maksymalnych korzyści ze sprzętu i urządzeń peryferyjnych w punkcie sprzedaży. Dostępne są funkcje zarządzania zgodnością ze standardami bezpieczeństwa PCI (Payment Card Industry Data Security Standard) oraz bieżącego zarządzania tymi standardami.