Moduł sprzedaży i marketingu rozwiązania Microsoft Dynamics AX 2012 oferuje rozbudowane i zintegrowane funkcje zarządzania klientami oraz sprzedażą i marketingiem, które pomagają w nawiązywaniu i rozwijaniu relacji z klientami oraz zwiększeniu sprzedaży.
WYBRANE FUNKCJONALNOŚCI:
Profile (Role Centers)
Dyrektor ds. marketingu, menedżer ds. sprzedaży, przedstawiciel handlowy wyższego szczebla, wyspecjalizowany przedstawiciel handlowy, opiekun klienta, menedżer ds. marketingu i pracownik działu marketingu.
Automatyzacja pracy sprzedawców
Moduł ten umożliwia prognozowanie i planowanie sprzedaży.
Umowy handlowe (z klientem)
Użytkownik może zarządzać regułami dotyczącymi cen i wielowymiarowych rabatów we wszystkich walutach. Procesy zmian cen mogą być zarządzane za pomocą przepływów pracy, co ułatwia ich dostosowanie do reguł wewnętrznych. Ogólna umowa walutowa umożliwia ustalanie cen w jednej walucie i ich automatyczne przeliczanie na waluty klientów.
Umowa sprzedaży
W module tym można zarządzać umowami na podstawie zobowiązań wyrażonych w jednostkach pieniężnych lub ilościowych. Firma może tworzyć umowy zawierające określone warunki i postanowienia oraz monitorować ich status.
Automatyzacja procesów związanych z marketingiem
Moduł ten umożliwia tworzenie, przeprowadzanie i analizowanie kampanii marketingowych oraz wykonywanie działań uzupełniających związanych z tymi kampaniami dla dowolnej grupy klientów lub potencjalnych klientów.
Zarządzanie szansami handlowymi
Zarządzanie szansami handlowymi obejmuje tworzenie i przeglądanie informacji. Zgromadzone informacje można powiązać z odpowiednimi pracownikami, zadaniami i danymi dotyczącymi kampanii.
Zarządzanie sprzedażą
Moduł ten umożliwia konfigurowanie i monitorowanie wydajności sprzedawców oraz działów i spółek sprzedażowych, a także zarządzanie i monitorowanie ich wydajności.
Integracja z rozwiązaniem Microsoft Dynamics CRM
Informacje dotyczące sprzedaży mogą być współużytkowane przez systemy Microsoft Dynamics AX i Microsoft Dynamics CRM zarówno w trybie online jak i w środowisku informatycznym zainstalowanym w siedzibie firmy.
Zarządzanie zgłoszeniami
Użytkownik może otwierać zgłoszenia dotyczące klientów, przypisywać je do odpowiednich pracowników, rozwiązywać problemy zgłoszone przez klientów i wykonywać związane z tym działania uzupełniające.
Commerce Services
Usługi te rozszerzają sprzedaż na różne kanały online takie jak sklep internetowy firmy oraz portale handlu internetowego, np. eBay.
Raporty dotyczące sprzedaży i marketingu
Wstępnie zdefiniowane kluczowe wskaźniki wydajności dostępne w kostkach danych systemu sprzedaży i zarządzania relacjami z klientami (CRM) ułatwiają śledzenie wyników działań w zakresie marketingu i sprzedaży.