Już po raz 5 wzięliśmy udział w konferencji Manufacturing Summit 4.0 – jednej z najbardziej rozpoznawalnych konferencji technologicznych w Polsce. Tegoroczne spotkanie odbyło się 14 listopada, 2018 we Wrocławiu, gdzie zebrało się ponad 100 delegatów i przedstawicieli firm z branży przemysłu wytwórczego zainteresowanego opracowaniem cyfrowych strategii. Spotkanie przyciągnęło autorytety ze strony biznesowych i branżowych środowisk, którzy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami i wiedzą oraz omawiali ważny problem związany z cyfrową transformacją produkcji.
Czwarta rewolucja przemysłowa o której tak dużo się teraz słyszy, sprawia że coraz częściej zastanawiamy się czy to już pora na wdrożenie cyfryzacji i automatyzacji w przedsiębiorstwach, tzw. transformacji cyfrowej biznesu. Najpierw jednak prelegenci skupili się na omówieniu istniejących problemów i zagadnień w organizacji i kulturze pracy:

  • zarządzanie danymi w przedsiębiorstwach dla ulepszenia biznesu
  • dlaczego Przemysł 4.0 zyskuje dużą popularność i co możemy zyskać dzięki wszechobecnej cyfryzacji?
  • czy firmy są gotowe na cyfrową rewolucję? Czy narzędzia dostępne na rynku odpowiadają potrzebom producentów?
  • poszukiwanie kolejnych obszarów, w których firmy będą mogły się usprawniać/rozwijać.
  • doskonalenie kultury organizacyjnej oraz coraz trudniejszej sytuacji na rynku pracy.
    W programie znalazły się m.in. wykłady i prezentacja najnowszych technologii i rozwiązań dzięki którym można poprawić wydajność fabryk i łańcuchów dostaw oraz dzięki którym produkcja będzie bardziej inteligentna. Na szczególną uwagę zasłużyła firma Microsoft, która w trakcie konferencji przedstawiła koncepcję „Fabryka Przyszłości”, zaprezentowane zostało rozwiązanie Microsoft Dynamics 365 zintegrowane z najnowszymi technologiami jak np. HoloLens. Na tym przykładzie można było zobaczyć jak wyglądać będzie przyszłość produkcji od wiodących ekspertów.
    Konferencja była wyjątkową okazją by zobaczyć, jak branża produkcyjna ocenia i wdraża Przemysł 4.0 oraz okazją do zapoznania się z nowymi technologiami i aplikacjami, które mogą poprawić efektywność w firmie, a także do nawiązania nowych kontaktów z dostawcami i z rówieśnikami z branży.