Branża meblarska jest jednym z kluczowych sektorów produkcyjnych w Polsce. Ze względu na specyfikę produktów, charakteryzuje się dużą podatnością na wszelkie wahania rynku, zarówno po stronie odbiorców (którzy kierują się nie tylko aktualnymi trendami we wzornictwie i jakością produktów), a także zaopatrzenia. Producenci muszą spełniać szereg przepisów i norm jakościowych, dotyczy to transportu, produkcji i magazynowania towaru. Całość specyfiki działalności przedsiębiorstw meblarskich niewątpliwie integruje i usprawnia system ERP taki jak Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations, który w ostatnich latach staje się narzędziem często używanym w nowoczesnych firmach z branży meblarskiej.
Wyzwania w branży meblarskiej
- Rynek mocno konkurencyjny, szybko się zmieniający,
- Zmienne trendy rynkowe z dużą sezonowością i zróżnicowaniem regionalnym,
- Zmienność cech surowców (np. wybarwienie skór),
- Różnorodność wariantów produkowanych wyrobów,
- Różnorodność cen, promocji, rabatów, upustów,
- Wielowymiarowa kontrola zapasów,
- Minimalizacja kosztów magazynowania.
Oczekiwania biznesowe i funkcjonalne w branży meblarskiej:
- Zarządzanie złożonymi listami składowymi,
- Łatwe konfigurowanie nowych produktów ,
- Wiele wariantów wyrobów,
- Możliwość łatwego konfigurowania żądanego produktu spośród dostępnych opcji przez klienta czy też przedstawiciela handlowego,
- Zarządzanie opakowaniami,
- Zarządzanie odpadami, stratami, wydajnością, materiałami powracającymi,
- Elastyczne przetwarzanie zamówień sprzedaży,
- Śledzenie partii,
- Zarządzanie cenami, rabatami, upustami,
- Zarządzanie jakością (Total Quality Management).
Korzyści z wdrożenia Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations
- Elastyczność definiowania wyrobów: wykorzystanie wariantów wyrobów (np. kolor) redukujące liczbę pozycji w kartotece towarów
- Zarządzanie wariantowymi listami składowymi i marszrutami
- Efektywne prognozowanie popytu i bilansowanie z dostawami
- Śledzenie partii materiałów i produktów
- Elastyczne harmonogramowanie z uwzględnieniem marszrut sieciowych
- Zintegrowana kontrola i zapewnienie jakości
- Zarządzanie cenami i rabatami
- Definiowanie zestawów
- Portal internetowy z możliwością konfigurowania żądanego produktu
Przykładowi klienci z branży produkcji mebli
W ciągu ostatnich 20 lat naszej działalności firma Integris przeprowadziła ponad 100 projektów wdrożenia systemu ERP. Poniżej prezentujemy przykładowych klientów z branży produkcji mebli, którzy wdrożyli Dynamics 365 for Finance and Operations (lub jego poprzednie wersje znane pod marką Dynamics AX):
- AJ Fabryka Mebli
- HBZ Meble Sp. z o.o.
- Meublinter
- Ojega
- Szynaka Meble