Moduł ten umożliwia szybkie i wydajne rejestrowanie transakcji finansowych, zarządzanie relacjami między podmiotami zależnymi, a spółkami nadrzędnymi, księgowanie kosztów wewnętrznych i przeglądanie danych finansowych. Pomaga w kontroli kosztów oraz wdrażaniu reguł i zasad księgowych.
WYBRANE FUNKCJONALNOŚCI:
Pulpity menadżerskie
Pulpity menadżerskie zawierają wykresy, zestawienia oraz wskaźniki dostosowane do różnych ról, np.: księgowy, główny księgowy, dyrektor generalny, dyrektor finansowy, kontroler, menedżer ds. budżetu, menedżer windykacji, itd.
Księga główna
Moduł ten umożliwia zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Umożliwia definiowanie schematów księgowań automatyzujących rejestrację dokumentów. Elastyczne mechanizmy alokacji kosztów i przychodów pozwalają na ich dystrybucję na poszczególne centra kosztów /przychodów i jednostki biznesowe oraz inne wymiary finansowe, których liczba jest nieograniczona. Dostępne funkcje raportowania dają pełne możliwości analizy danych finansowych w różnych przekrojach i układach. Definiowalne zestawienia finansowe pozwalają dostosować zakres i format drukowanych informacji.
Nieograniczona liczba wymiarów finansowych oraz zaawansowane reguły i struktury kont zapewniają kompleksowy obraz operacji finansowych firmy.
Zarządzanie rachunkami bankowymi
Moduł ten umożliwia obsługę rachunków bankowych podmiotu prawnego oraz powiązanych z nimi instrumentów finansowych. Użytkownik może monitorować depozyty, płatności, weksle i salda rachunków bankowych, korzystać z płatności elektronicznych, a także zarządzać listami gwarancyjnymi i czekami.
Zarządzanie zobowiązaniami
Moduł ten oferuje takie funkcje jak rejestracja faktur oraz powiązanych z nimi płatności. Mechanizm parowania transakcji z automatycznym naliczeniem różnic kursowych pozwala śledzić każdą z transakcji realizowanych z kontrahentem.
Dostawcom można zapewnić dostęp do odpowiednich informacji za pośrednictwem przeznaczonego dla nich portalu.
Zarządzanie należnościami
W module tym dostępne są takie funkcje, jak śledzenie faktur, terminów i rabatów, rejestracja przedpłat dokonanych przez klientów, przyjmowanie i wprowadzanie płatności klientów, monitorowanie zdolności kredytowej. W ramach tego modułu można kompleksowo zarządzać procesem windykacji poprzez definiowanie metod obsługi należności przeterminowanych, automatyzację zadań windykacyjnych oraz śledzenie statusu należności (np. spornych), a także wystawienie ponagleń i not odsetkowych.
Zarządzanie środkami trwałymi
Funkcje tego modułu umożliwiają zarządzanie całym cyklem życia składnika majątku: zakupem, amortyzacją, zwiększeniem wartości, przeniesieniem i wycofaniem z użycia (sprzedaż lub likwidacja).
Rachunek kosztów
Moduł ten umożliwia śledzenie, rejestrowanie i analizowanie kosztów związanych z produkcją lub prowadzonymi projektami, z zastosowaniem metod opartych na kosztach normatywnych i standardowych oraz absorpcji kosztów pośrednich według definiowanych kluczy statycznych lub dynamicznych.
Rozliczenia wewnątrzfirmowe i organizacja usług wspólnych
W module tym można księgować transakcje w podmiotach zależnych i spółce nadrzędnej, konsolidować informacje finansowe oraz obsługiwać usługi wspólne w organizacjach obejmujących wiele podmiotów prawnych, np: poprzez scentralizowane przetwarzanie płatności klientów i dostawców.
Funkcje dostosowane do potrzeb poszczególnych krajów
System dostarczany jest z funkcjonalnościami wymaganymi prawem w wielu różnych krajach. Pomaga to firmom w dostosowaniu się do lokalnych i regionalnych przepisów finansowych dotyczących, np. podatku VAT oraz wymagań różnych rynków, np. w zakresie bankowości elektronicznej.
Kontrola budżetu
W tym obszarze dostępne są funkcje przygotowania budżetu nawet w złożonej strukturze organizacyjnej. Proces budżetowania może być przeprowadzony metodą od góry lub od dołu (Bottom-Up lub Top-Down)
W zarządzaniu budżetem organizacji pomagają takie funkcje jak: elastyczne opcje konfiguracji, natychmiastowa kalkulacja dostępnych funduszy budżetowych, tworzenie grup budżetów oraz przepływy pracy związane z przeglądaniem i zatwierdzaniem budżetu.
Zgodność z przepisami i kontrola wewnętrzna
Moduł ten pomaga firmom w dostosowaniu się do przepisów prawnych i regulaminów wewnętrznych. Funkcja Compliance Center (centrum zgodności) ułatwia wdrażanie i przeprowadzanie kontroli wewnętrznej. Firma może zdefiniować własne reguły dotyczące kosztów, faktur i zamówień zakupu oraz zautomatyzować proces audytu za pomocą narzędzia Audit Workbench. Podpisy elektroniczne umożliwiają identyfikację i rejestrację osób wprowadzających lub zatwierdzających zmiany. Zestaw powyższych narzędzi uzupełnia dziennik bazy danych, w którym administratorzy mogą sprawdzać kiedy i przez kogo dany wpis został utworzony lub ostatnio modyfikowany. Zabezpieczenia bazujące na poszczególnych profilach gwarantują właściwy podział obowiązków. Funkcja Environmental Manager Role Center umożliwia określenie wpływu działalności firmy na środowisko.
Raporty finansowe
Moduł raportów finansowych umożliwia tworzenie niestandardowych struktur raportów oraz przenoszenie do tych struktur kont lub wymiarów z ksiąg rachunkowych. Raporty finansowe są zgodne z przepisami prawnymi i międzynarodowymi standardami rachunkowości. Obejmują bilans, rachunek wyników oraz sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych. Są kompatybilne z językiem XBRL (Extensible Business Reporting Language).
Ponadto użytkownik może śledzić dane finansowe firmy w postaci raportów transakcyjnych (zawierających informacje z bazy danych transakcji), raportów analitycznych (opartych na kostkach danych Microsoft SQL Server® Analysis Services) i kluczowych wskaźników wydajności (KPI). Przykładami wstępnie zdefiniowanych kostek danych dla domeny finansowej są: należności, zobowiązania, dane dotyczące wpływu działalności firmy na środowisko i księga główna.
Za pomocą narzędzia Management Reporter* można tworzyć raporty bez pomocy informatyków, konsolidować dane w systemie Microsoft Dynamics ERP i innych księgach głównych oraz korzystać z bezpiecznych funkcji dystrybucji i przechowywania raportów, dostępnych w scentralizowanej bibliotece raportów.