Właśnie ruszyła nasza nowa strona!

Zapraszamy wszystkich Państwa do zapoznania się z naszą nową stroną oraz do sprawdzenia naszej oferty. Specjalnie dla Państwa, nasza nowa witryna została całkowicie odświeżona, teraz można ją z łatwością otwierać na dowolnym urządzeniu. Zachęcamy do śledzenia strony oraz na profile naszych mediów społecznościowych. Wszystkie treści są na bieżąco aktualizowane, aby jak najlepiej przybliżyć Państwu naszą szeroką ofertę, dzięki której stanowimy wsparcie dla Klientów biznesowych oraz by pozostać na bieżąco w świecie nowinek z firmy Microsoft.

Microsoft ogłasza koniec podstawowego wsparcia dla starszych wersji programu Dynamics AX

Microsoft ogłasza koniec podstawowego wsparcia dla następujących produktów od 9 października 2018 roku.

Wydane produkty Data zakończenia wsparcia podstawowego Data zakończenia wsparcia dodatkowego
Microsoft Dynamics AX 2009 Service Pack 1 (SP1) 09.10.2018 12.10.2021
Microsoft Dynamics AX 2012 09.10.2018 12.10.2021
Microsoft Dynamics AX 2012 R2 09.10.2018 12.10.2021

Dla wszystkich użytkowników końcowych oznacza to, że po tej dacie tylko poprawki zabezpieczeń będą nadal dostarczane dla tych trzech wersji w przedłużonym okresie wsparcia, który będzie trwał do 12 października 2021. Więcej informacji można znaleźć na stronie support.microsoft.com.

Integris Systemy IT oferuje wsparcie dotyczące aktualizacji Microsoft Dynamics AX do nowych wersji. Najnowsza wersja oprogramowania to Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations, która łączy w sobie funkcjonalność systemu Dynamics AX oraz funkcje chmurowe platformy Microsoft Dynamics. Nasi specjaliści pomogą wybrać optymalną opcję licencjonowania, przedstawić jasną architekturę systemu docelowego i postępować zgodnie z mniej ryzykowną ścieżką aktualizacji. Jesteśmy gotowi wykorzystać szerokie doświadczenie z różnych rozszerzeń systemów ERP – w tym drobne aktualizacje techniczne oraz złożone projekty pełnego wdrożenia.
Zachęcamy do skontaktowania się z nami w celu omówienia szczegółów aktualizacji oprogramowania lub by dowiedzieć się więcej o naszych usługach.

ERP Technology Value Matrix 2018

W ubiegłym roku, na rynku oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP) zaczęto realizować obietnicę tworzenia inteligentniejszego zaplecza procesów back-office. Czy to poprzez uczenie maszynowe (z ang. Machine Learning – ML), aby zautomatyzować transakcje bankowe, czy też łączność Internetu rzeczy (IoT), ułatwiając utrzymanie serwisowe i nowe linie biznesowe oparte na usługach, klienci ERP zaczęli zdawać sobie sprawę z korzyści, jakie Przemysł 4.0 może wnieść do produkcji, dystrybucji i firm usługowych. Od czasu ostatniej analizy systemów ERP rok temu, firma Nucleus stwierdziła, że wiodący na rynku dostawcy wdrażają technologie, które są ułatwione dzięki elastyczności i skalowalności chmury, co umożliwia klientom osiągnięcie wyższych poziomów dojrzałości w trakcie ich transformacji cyfrowej.

Na podstawie artykułu autorstwa Nucleus Research

Jak Microsoft HoloLens oraz inteligentne technologie zmienią naszą przyszłość. Microsoft Ignite 2018

Jedno z najważniejszych wydarzeń w całym kalendarzu firmy Microsoft – konferencja Microsoft Ignite już ruszyła. Coroczne spotkanie liderów biznesu rozpoczęło się 24 września w Orlando na Florydzie.
Podczas tegorocznej konferencji Ignite, Microsoft zaprezentował gamę produktów i nowych technologii, które w niedługim czasie trafią do szerszej publiczności, w programie między innymi interaktywne warsztaty, panele dyskusyjne oraz wiele nowinek technologicznych ze świata Microsoftu.
Aktualne zagadnienia które zostały poruszone na konferencji to m.in.: sztuczna inteligencja (AI), chmura obliczeniowa (Azure), wirtualna rzeczywistość (AR) oraz rozwiązania dla biznesu i nowości dla deweloperów oprogramowania.
Nas szczególnie zaciekawił temat rozszerzonej rzeczywistości AR oraz mieszanej rzeczywistości z udziałem Microsoft Holo Lens.

HoloLens to zupełnie nowa technologia i rozwiązanie. Organizacje które patrzą w przyszłość wykorzystują technologię transformacyjną, aby zmienić sposób prowadzenia działalności. Technologia transformacyjna to taka, która przeniesie twoją firmę o poziom wyżej. Microsoft HoloLens pozwala wykonywać czynności, które nie były możliwe w przeszłości. Usprawnia zarządzanie działaniami, ułatwia pracę i korzystnie wpływa na organizację pracy. Jest to przyszłość wielu organizacji i być może już niedługo HoloLens stanie się kolejnym urządzeniem wykorzystywanym w firmie, podobnie jak laptopy i telefony komórkowe, które są częścią sprzętu używanego na co dzień przez pracowników. Jest to nowa technologia i jest naprawdę interesująca.

Ciekawe funkcje urządzenia Microsoft HoloLens:

  • Połączenia głosowe i wideo bez użycia rąk (handsfree)
  • Adnotacje w mieszanych rzeczywistościach: rysowanie + strzałki
  • Uwierzytelnianie Enterprise AAD i pojedyncze logowanie
  • Integracja OneDrive i udostępnianie obrazu – obsługuje formaty plików JPG, TIFF, PNG, BMP i nieanimowany GIF
  • Transmisje w technologii mieszanej rzeczywistości: użytkownicy HoloLens mogą udostępniać swój widok innej aplikacji, uruchamiając Pomoc zdalną w tle
  • Fotografowanie w trybie mieszanym: użytkownicy HoloLens mogą rejestrować różne zdjęcia rzeczywistości podczas rozmów
  • Dzielenie ekranu: Eksperci mogą wyświetlać ekran swojego komputera na widok użytkowników HoloLens
  • Wieloplatformowa funkcjonalność z Microsoft HoloLens i PC

    Nowe funkcje w HoloLens to między innymi Research mode – dla firm które tworzą własne specjalistyczne aplikacje oraz nowe funkcje do zarządzania przedsiębiorstwami, takie jak wiele loginów dla tego samego urządzenia HoloLens, co ułatwia udostępnianie go w firmie. Za pomocą Media Transport Protocol możesz podłączyć swój HoloLens, skopiować i przetransportować pliki do i z urządzenia. Udoskonalone funkcje MDM ułatwiające konfigurowanie i zarządzanie urządzeniem. Możesz wyświetlać obiekty w 3d, a gdy na nie patrzysz i poruszasz się – są interaktywne. Możesz także tworzyć i wyświetlać własne wirtualne lokalizacje, pokoje, przestrzenie itp. Platforma Windows mixed reality cały czas rozwija się, abyśmy mogli spersonalizować swój rzeczywisty i mieszany świat.

Mieszana rzeczywistość (mixed reality) – fraza ostatnio coraz częściej używana przez firmę Microsoft, dla której także ogłoszona została następna aktualizacja, a dla HoloLens dostępne są nowe funkcje oraz dwie nowe aplikacje – Remote Assist oraz Microsoft Layout – w wersji preview, które już teraz testować mogą użytkownicy Dynamics 365 oraz Microsoft HoloLens. Są to tzw. Mixed reality apps – czyli aplikacje mieszanej rzeczywistości, które zamykają przestrzeń pomiędzy światem rzeczywistym a rzeczywistością rozszerzoną (AR).
Remote Assist – Zdalny ekspert może być umieszczony w dowolnym miejscu na świecie w ciągu minuty, łącząc się poprzez Microsoft Teams, gdzie można zezwolić inspektorom na zdalną inspekcję obiektów w czasie rzeczywistym. Do obiektów na całym świecie, a nawet odległych miejsc, do których nie zawsze można się dostać.

Nowe wydanie Microsoft Business Applications

Nowe aplikacje biznesowe – Business Applications – będą dostępne od października 2018 roku.
Setki nowych funkcji w obszarach sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, portali, omni-channel engagement hub, field service, project service, social engagement, finance & operations, talent, retail and business central umożliwiają transformacje cyfrową Twojej firmy.
Oto skrót najważniejszych funkcji:

– Ulepszenia aplikacji Dynamics 365. Nowy zestaw “mixed reality” – doświadczenie użytkownika z wykorzystaniem Microsoft Layout i Microsoft Remote Assist.
– Nowe inteligentne aplikacje – wypracowane przez dziesiątki lat pracy w sztucznej inteligencji, zapoczątkowanej przez Microsoft Research, aby uczynić Dynamics 365 bardziej inteligentnym. Możesz zwiększyć wydajność i planowanie sprzedaży dzięki nowej aplikacji Dynamics 365 AI dla sprzedaży.
– Nowe możliwości platformy Power łączą aplikacje Power BI, PowerApps, Microsoft Flow, Common Data Service dla Aplikacji i przepływ danych Power BI w niezrównaną paletę narzędzi do rozszerzania, dostosowywania i integrowania Dynamics 365 i Office 365 z Twoim środowiskiem.
– Integracja danych zapewnia wbudowaną łączność z platformą Power i wieloma innymi, dzięki danym z setek systemów biznesowych, umożliwiając bogate i inteligentne doświadczenia. Wspólny model danych zapewnia semantyczną spójność dla kanonicznych jednostek biznesowych w ramach Dynamics 365, Common Data Service for Apps i przepływów danych Power BI, zwiększając czas potrzebny deweloperom aplikacji, partnerom ISV i integratorom.
– Głębsza integracja z innymi produktami Microsoft zapewnia bezproblemową pracę z Dynamics 365 i Microsoft Outlook, Teams, SharePoint, Stream, Azure i LinkedIn. Ulepszenie Dynamics 365 o dane i sygnał z Office 365 i Bing.
– Wydajność, użyteczność i udoskonalenia w zakresie wsparcia usprawniają aplikacje oraz zapewniają lepsze środowisko pracy.

Pełna wersja artykułu dostępna jest na stronie Microsoft Docs.

Coraz łatwiejsza aktualizacja Ms Dynamics 365 F&O (wersja online)

Microsoft wychodzi na przeciw oczekiwaniom klientów.

W dziedzinie systemów ERP następuje ciągły rozwój, w standardowej wersji dodawane są nowe funkcjonalności, możliwości integracji, wdrażane są nowe technologie. Jednocześnie badania wskazują, że “Osiem na dziesięć przedsiębiorstw (80%) przyznaje, że zmodyfikowały swój system ERP w sposób umiarkowany lub znaczący w celu dostosowania go do unikalnych wymagań biznesowych swoich firm” (https://www.computerworld.pl/news/ERP-wymiana-czy-modyfikacja,407718.html). W związku z tym proces aktualizacji (ang. upgrade) systemu ERP jest zazwyczaj kosztowny i długotrwały. Technologia wprowadzona w Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations ma służyć m.in. pogodzeniu tych dwóch, wydawałoby się sprzecznych celów: zachowania modyfikacji, wykonanych na potrzeby klienta i jednocześnie udostępniania nowych funkcjonalności “na bieżąco”. Microsoft właśnie ogłosił kolejne kroki w tym kierunku. Wcześniej w tym roku firma zobowiązała się do dostarczania głównych aktualizacji programu Dynamics 365 dwa razy w roku, aby zapewnić przewidywalność wokół nowych możliwości i umożliwić jasny plan działania swoim klientom i partnerom. Ma to na celu obniżenie kosztów aktualizacji, zapewnienie wszystkim użytkownikom dostępu do najnowszych funkcji, ulepszeń wydajności i oferuje lepszą obsługę pomocy technicznej.

Oto niektóre kluczowe punkty udostępnione w poście, na blogu Microsoft, przez Mo Osborne, Wiceprezes i Dyrektora Operacyjnego ds. Inżynierii aplikacji biznesowych firmy Microsoft:

  • Wszystkie aplikacje Microsoft Dynamics 365 będą teraz dążyć do dwóch głównych aktualizacji rocznie, w kwietniu i październiku. Będą oferować one nowe możliwości i funkcjonalności programu. Jak wyjaśnia Mo Osborne: “Te aktualizacje będą zgodne z poprzednimi wersjami, więc Twoje aplikacje i dostosowania będą nadal działać po aktualizacji. Nowe funkcje z poważnymi, zakłócającymi nawigację zmianami w interfejsie użytkownika są domyślnie wyłączone. Oznacza to, że administratorzy będą mogli najpierw przetestować włączenie tych funkcji do ich organizacji. “
  • Regularne aktualizacje wydajności i poprawy niezawodności programu będą nadal wdrażane przez cały rok. Firma Microsoft rozkłada aktualizacje w czasie i ściśle monitoruje aktualizacje na wypadek jakichkolwiek problemów.
  • Firma Microsoft oferuje dostęp do aktualizacji usługi Dynamics 365 przed wdrożeniem do produkcji. Począwszy od aktualizacji w kwietniu 2019, można będzie zatwierdzić główne aktualizacje w środowisku testowym jeszcze przed uruchomieniem programu. „Jeśli napotkasz się na jakiekolwiek problemy podczas testowania aktualizacji, Microsoft postara się ściśle współpracować, aby wesprzeć Cię i rozwiązać problemy w odpowiednim czasie, by zapewnić ciągłość działania Twojej organizacji.” – zapewnia Mo Osborne.

Przypominamy, że najważniejsze publikacje z informacjami o upgradach, będą publikowane na blogu Microsoft, który rozpoczął się od pierwszej publikacji wiosną tego roku (Spring release update). Będzie to kontunuowane jako standardowa praktyka, jak ogłosiła Mo Osborne. Nowy blog służy jako punkt odniesienia dla klientów, którzy mogą poszukiwać dodatkowych szczegółów.

Informacje o nadchodzących aktualizacjach będą publikowane na kilka miesięcy przed każdą ważną aktualizacją, aby pomóc firmom zaplanować nowe możliwości. Informacje o wydaniu aktualizacji jesiennej 2018 zostaną opublikowane 23 lipca podczas szczytu Business Applications Summit w Seattle.

Połowa roku już za nami…

Czerwiec był dla nas miesiącem wytężonej pracy. Dwa starty produkcyjne instalacji Ms Dynamics AX oraz 365 w ciągu jednego miesiąca, to niezły test dla naszego zespołu konsultantów i programistów.
Ci z nas, którzy byli zaangażowani w projekty ERP, znają to uczucie i ten dreszczyk emocji związany z uruchomieniem systemu ERP. Go-live jest ekscytujący, mylący, trudny i pełen okazji, wszystko w tym samym czasie.

Choć może to być ogromny krok w długiej walce, nie jest to ostatni krok. Wydaje się, że wielu kierowników projektów używa daty uruchomienia systemu ERP jako ich głównego kamienia milowego i kluczowej miary sukcesu. Jednak samo dotarcie do daty rozpoczęcia tzw. go-live systemu jest tylko jednym z elementów realizacji wdrożenia ERP.
Jest wiele pytań które pojawiają się dopiero po uruchomieniu np. jaki wpływ na daną firmę będzie miał nowy system ERP wdrażany do przedsiebiorstwa? Czy działalność organizacji będzie bardziej wydajna? Czy pracownicy efektywnie korzystają z systemu? Dlatego właśnie tak ważna jest dla nas obsługa i serwis u klienta w celu uzupełnienia technicznych działań.
Chociaż szkolenie użytkowników końcowych przed uruchomieniem może zmniejszyć wiele zagrożeń, z którymi borykają się organizacje w momencie zmiany, konieczne jest dodatkowe wzmocnienie po uruchomieniu. Na przykład członkowie zespołu projektowego powinni być wspierani, aby otrzymać ogólne wsparcie i odpowiedzi na proste, procesowe i systemowe pytania. Natychmiast po uruchomieniu około 80% problemów z użytkownikami wiąże się raczej z brakiem zrozumienia, niż problemem z systemem, więc administratorzy powinni być pierwszym poziomem wsparcia.

W Integris oferujemy miedzy innymi dojazd do klienta na terenie całego kraju a także poza jego granicami oraz wideo-konferencje i pomoc zdalną. Pracujemy nieprzerwanie oraz oferujemy hotline dla użytkowników 24h na dobę.
Ponadto udostępnienie dodatkowych narzędzi, takich jak arkusze tzw. “cheat sheet” i dokumentacja szkoleniowa, sprawi, że pracownicy będą mogli szybciej czuć się komfortowo z systemem, a w razie potrzeby należy również zapewnić szkolenie odświeżające.

Zachęcamy do współpracy!

6 etapów wdrożenia systemu ERP

Wzrasta świadomość przedsiębiorców na temat roli, jaką spełniają innowacyjne systemy zarządcze w usprawnieniu pracy organizacji. Ciągle jednak proces wdrożenia systemu ERP uznawany jest za skomplikowany.

W Integris, staramy się by projekty realizowane przez nas były wdrażane w sposób zadowalający dla klientów oraz by przynosiły porządane efekty, dlatego stosujemy się do metodyki wdrożeniowej Sure Step, opracowanej przez dostawce oprogramowania – firmę Microsoft, która jest idealnym rozwiązaniem przy złożonych, wieloetapowych projektach, takich jak wdrożenia oprogramowania klasy ERP.

Metodyka Sure Step dzieli się na 6 etapów:

  1. Diagnoza – wstępna analiza potrzeb i wymagań klienta. Określenie głównych założeń.
  2. Analiza – szczegółowa analiza wszystkich procesów zachodzących w firmie.
  3. Projekt – plan wdrożenia poszczególnych istniejacych już elementów oraz możliwości rozbudowy programu o odpowiednie dla danej branży/ specyfiki biznesu funkcje.
  4. Budowa – Określenie parametrów standardowych funcjonalności systemu oraz modyfikacja i rozszerzenie go o nowe fukncje.
  5. Uruchomienie programu oraz szkolenia dla użytkowników,
  6. Badanie – testy programu i jego funkcjonalności oraz opieka powdrożeniowa

Oprócz tego wyróżnia się dwa dodatkowe etapy : optymalizacja oraz upgrade (czyli nowa wersja programu).

Zastosowanie się do poszczególnych etapów wdrożenia pozwala nam zapewnić najwyższą jakość oferowanych usług i przyczynić się do sprawnego oraz bezbłędnego procesu implementacji, a naszym klientom daje możliwość zapoznania się z systemem i możliwość dostosowania poszczególnych funkcji jeszcze na etapie programowania i testowania programu.

Podsumowanie miesiąca – Maj

Tygodnie przygotowań, intensywnej pracy podczas opracowywania i programowania funkcji oraz wiele godzin spędzonych u klientów. W maju ukończyliśmy aż dwa projekty wdrożeniowe programów zarządczych klasy ERP – Microsoft Dynamics AX oraz Microsoft Dynamics 365.

Ostatnie kilka miesięcy to czas bardzo intensywnej pracy naszych programistów i konsultantów, ktorzy dzielnie pracują nad kilkoma projektami jednocześnie. Wdrażanie systemu klasy ERP zgodnie z zasadami Sure Step (metodyka wdrożeniowa opracowana przez Microsoft) w spółkach z branż spożywczej – przemysł cukierniczy oraz z branży produkcyjnej – tekstylia medyczne, daje nam możliwość dopasowania oprogramowania do branży oraz specyfiki danego przedsiębiorstwa. System Microsoft Dynamics AX (365) ma za zadanie zwiększyć produktywność, umożliwić szybkie podejmowanie decyzji oraz umożliwić reakcje na zmieniającą się sytuację.  Użytkownicy mogą korzystać z tych aplikacji, które są im w danym momencie potrzebne oraz w każdej chwili rozbudować swój system o nowe. Ściślej mówiąc Ms Dynamics AX (365) jest zbiorem aplikacji biznesowych ułatwiających dostęp do danych i umożliwiających kontrolę działań podejmowanych w firmie.
Nasi konsultanci wykonali świetną pracę. Gratulujemy i mamy nadzieję, że wkrótce udostępnimy więcej takich postów!
Czytaj więcej na temat rozwiązań dla poszczególnych branż

Split payment – mamy rozwiązanie!

Zgodnie z projektem Ministerstwa Finansów, od 1 lipca b.r. zostanie wprowadzony nowy Mechanizm Podzielonej Płatności (MPP), z ang. Split Payment. Zapłata za nabyty towar lub usługę będzie realizowana dwutorowo: wartość netto może być wpłacona na standardowy rachunek bankowy, natomiast kwota podatku VAT na specjalny rachunek – tylko do tego przeznaczony (banki zobowiązane są prowadzić takie konta bezpłatnie). MPP ma być kolejnym elementem procesu uszczelniania polskiego systemu podatkowego oraz ma wpłynąć na zwiększenie wpływów budżetowych poprzez ograniczenie oszustw i wyłudzeń VAT.

Na czym polega Split Payment?

  • Zgodnie z założeniami nowelizacji możliwe jest rozdzielenie podczas płatności: zapłaty netto i VAT.
  • Kwota VAT wpłacana na dodatkowe konto bankowe, przeznaczone tylko do kumulowania kwoty VAT.
  • Korzystanie z modelu Split Payment ma być na razie dobrowolne.
  • Podzielona płatność dotyczy tylko przedsiębiorców roliczających się z podatku VAT.
  • Możliwość dysponowania środkami zgromadzonymi na koncie VAT przez sprzedawcę będzie ograniczona do zapłaty VAT do urzędu lub na rzecz własnych dostawców.

Docelowy kształt podzielonej płatności – warto śledzić losy regulacji i proponowanych zmian,ponieważ może mieć to istotny wpływ na prowadzoną działalność.

Integris proponuje kompleksowe rozwiązanie pozwalające na realizację tych funkcjonalności w systemie Microsoft Dynamics AX (Dynamics 365) i automatyzację procesów z tym związanych. Nasze rozwiązanie udostępnia narzędzia do śledzenia podatku płaconego za pomocą MPP, generowanie plików płatności i importowanie plików wyciągów – zawierających zarówno przychodzące, jak i wychodzące zrealizowane płatności z użyciem MPP – w taki sposób, aby umożliwić korzystanie z MPP i uzyskanie korzyści z tego wynikających.

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące Split Payment , JPK lub RODO – skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów.