Zgodnie z projektem Ministerstwa Finansów, od 1 lipca b.r. zostanie wprowadzony nowy Mechanizm Podzielonej Płatności (MPP), z ang. Split Payment. Zapłata za nabyty towar lub usługę będzie realizowana dwutorowo: wartość netto może być wpłacona na standardowy rachunek bankowy, natomiast kwota podatku VAT na specjalny rachunek – tylko do tego przeznaczony (banki zobowiązane są prowadzić takie konta bezpłatnie). MPP ma być kolejnym elementem procesu uszczelniania polskiego systemu podatkowego oraz ma wpłynąć na zwiększenie wpływów budżetowych poprzez ograniczenie oszustw i wyłudzeń VAT.
Na czym polega Split Payment?
- Zgodnie z założeniami nowelizacji możliwe jest rozdzielenie podczas płatności: zapłaty netto i VAT.
- Kwota VAT wpłacana na dodatkowe konto bankowe, przeznaczone tylko do kumulowania kwoty VAT.
- Korzystanie z modelu Split Payment ma być na razie dobrowolne.
- Podzielona płatność dotyczy tylko przedsiębiorców rozliczających się z podatku VAT.
- Możliwość dysponowania środkami zgromadzonymi na koncie VAT przez sprzedawcę będzie ograniczona do zapłaty VAT do urzędu lub na rzecz własnych dostawców.
Docelowy kształt podzielonej płatności – warto śledzić losy regulacji i proponowanych zmian,ponieważ może mieć to istotny wpływ na prowadzoną działalność.
Integris proponuje kompleksowe rozwiązanie pozwalające na realizację tych funkcjonalności w systemie Microsoft Dynamics AX (Dynamics 365) i automatyzację procesów z tym związanych. Nasze rozwiązanie udostępnia narzędzia do śledzenia podatku płaconego za pomocą MPP, generowanie plików płatności i importowanie plików wyciągów – zawierających zarówno przychodzące, jak i wychodzące zrealizowane płatności z użyciem MPP – w taki sposób, aby umożliwić korzystanie z MPP i uzyskanie korzyści z tego wynikających.
Jeśli masz jakieś pytania dotyczące Split Payment , JPK lub RODO – skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów.