Nowe wydanie Microsoft Business Applications

Nowe aplikacje biznesowe – Business Applications – będą dostępne od października 2018 roku.
Setki nowych funkcji w obszarach sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, portali, omni-channel engagement hub, field service, project service, social engagement, finance and operations, talent, retail and business central umożliwiają transformację cyfrową Twojej firmy.
Oto skrót najważniejszych funkcji:

– Ulepszenia aplikacji Microsoft Dynamics 365. Nowy zestaw “mixed reality” – doświadczenie użytkownika z wykorzystaniem Microsoft Layout i Microsoft Remote Assist.
– Nowe inteligentne aplikacje – wypracowane przez dziesiątki lat pracy w sztucznej inteligencji, zapoczątkowanej przez Microsoft Research, aby uczynić Dynamics 365 bardziej inteligentnym. Możesz zwiększyć wydajność i planowanie sprzedaży dzięki nowej aplikacji Dynamics 365 AI dla sprzedaży.
– Nowe możliwości platformy Power łączą aplikacje Power BI, PowerApps, Microsoft Flow, Common Data Service dla Aplikacji i przepływ danych Power BI w niezrównaną paletę narzędzi do rozszerzania, dostosowywania i integrowania Dynamics 365 i Office 365 z Twoim środowiskiem.
– Integracja danych zapewnia wbudowaną łączność z platformą Power i wieloma innymi, dzięki danym z setek systemów biznesowych, umożliwiając bogate i inteligentne doświadczenia. Wspólny model danych zapewnia semantyczną spójność dla kanonicznych jednostek biznesowych w ramach Dynamics 365, Common Data Service for Apps i przepływów danych Power BI, zwiększając czas potrzebny deweloperom aplikacji, partnerom ISV i integratorom.
– Głębsza integracja z innymi produktami Microsoft zapewnia bezproblemową pracę z Dynamics 365 i Microsoft Outlook, Teams, SharePoint, Stream, Azure i LinkedIn. Ulepszenie Dynamics 365 o dane i sygnał z Office 365 i Bing.
– Wydajność, użyteczność i udoskonalenia w zakresie wsparcia usprawniają aplikacje oraz zapewniają lepsze środowisko pracy.

Pełna wersja artykułu dostępna jest na stronie Microsoft Docs.

Jeśli zainteresowała Państwa nasza oferta, bądź chcieliby Państwo uzyskać szczegółowe informacje na temat oferowanych przez nas produktów i usług, zapraszamy do kontaktu poprzez formularz, jesteśmy dla Państwa również dostępni pod adresem mailowym lub telefonem lub osobiście w siedzibie naszej firmy.

Coraz łatwiejsza aktualizacja Ms Dynamics 365 F&O (wersja online)

Microsoft wychodzi na przeciw oczekiwaniom klientów.

W dziedzinie systemów ERP następuje ciągły rozwój, w standardowej wersji dodawane są nowe funkcjonalności, możliwości integracji, wdrażane są nowe technologie. Jednocześnie badania wskazują, że “Osiem na dziesięć przedsiębiorstw (80%) przyznaje, że zmodyfikowały swój system ERP w sposób umiarkowany lub znaczący w celu dostosowania go do unikalnych wymagań biznesowych swoich firm” (źródło: https://www.computerworld.pl/news/ERP-wymiana-czy-modyfikacja,407718.html). W związku z tym proces aktualizacji (ang. upgrade) systemu ERP jest zazwyczaj kosztowny i długotrwały. Technologia wprowadzona w Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations ma służyć m.in. pogodzeniu tych dwóch, wydawałoby się sprzecznych celów: zachowania modyfikacji, wykonanych na potrzeby klienta i jednocześnie udostępniania nowych funkcjonalności “na bieżąco”. Microsoft właśnie ogłosił kolejne kroki w tym kierunku. Wcześniej w tym roku firma zobowiązała się do dostarczania głównych aktualizacji programu Dynamics 365 dwa razy w roku, aby zapewnić przewidywalność wokół nowych możliwości i umożliwić jasny plan działania swoim klientom i partnerom. Ma to na celu obniżenie kosztów aktualizacji, zapewnienie wszystkim użytkownikom dostępu do najnowszych funkcji, ulepszeń wydajności i oferuje lepszą obsługę pomocy technicznej.

Oto niektóre kluczowe punkty udostępnione w poście, na blogu Microsoft, przez Mo Osborne, Wiceprezes i Dyrektora Operacyjnego ds. Inżynierii aplikacji biznesowych firmy Microsoft:

  • Wszystkie aplikacje Microsoft Dynamics 365 będą teraz dążyć do dwóch głównych aktualizacji rocznie, w kwietniu i październiku. Będą oferować one nowe możliwości i funkcjonalności programu. Jak wyjaśnia Mo Osborne: “Te aktualizacje będą zgodne z poprzednimi wersjami, więc Twoje aplikacje i dostosowania będą nadal działać po aktualizacji. Nowe funkcje z poważnymi, zakłócającymi nawigację zmianami w interfejsie użytkownika są domyślnie wyłączone. Oznacza to, że administratorzy będą mogli najpierw przetestować włączenie tych funkcji do ich organizacji. “
  • Regularne aktualizacje wydajności i poprawy niezawodności programu będą nadal wdrażane przez cały rok. Firma Microsoft rozkłada aktualizacje w czasie i ściśle monitoruje aktualizacje na wypadek jakichkolwiek problemów.
  • Firma Microsoft oferuje dostęp do aktualizacji usługi Dynamics 365 przed wdrożeniem do produkcji. Począwszy od aktualizacji w kwietniu 2019, można będzie zatwierdzić główne aktualizacje w środowisku testowym jeszcze przed uruchomieniem programu. „Jeśli napotkasz się na jakiekolwiek problemy podczas testowania aktualizacji, Microsoft postara się ściśle współpracować, aby wesprzeć Cię i rozwiązać problemy w odpowiednim czasie, by zapewnić ciągłość działania Twojej organizacji.” – zapewnia Mo Osborne.

Przypominamy, że najważniejsze publikacje z informacjami o upgradach, będą publikowane na blogu Microsoft, który rozpoczął się od pierwszej publikacji wiosną tego roku (Spring release update). Będzie to kontynuowane jako standardowa praktyka, jak ogłosiła Mo Osborne. Nowy blog służy jako punkt odniesienia dla klientów, którzy mogą poszukiwać dodatkowych szczegółów.

Informacje o nadchodzących aktualizacjach będą publikowane na kilka miesięcy przed każdą ważną aktualizacją, aby pomóc firmom zaplanować nowe możliwości. Informacje o wydaniu aktualizacji jesiennej 2018 zostaną opublikowane 23 lipca podczas szczytu Business Applications Summit w Seattle.

Połowa roku już za nami…

Czerwiec był dla nas miesiącem wytężonej pracy. Dwa starty produkcyjne instalacji Ms Dynamics AX oraz Dynamics 365 w ciągu jednego miesiąca, to niezły test dla naszego zespołu konsultantów i programistów.
Ci z nas, którzy byli zaangażowani w projekty ERP, znają to uczucie i ten dreszczyk emocji związany z uruchomieniem systemu ERP. Go-live jest ekscytujący, mylący, trudny i pełen okazji, wszystko w tym samym czasie.

Choć może to być ogromny krok w długiej walce, nie jest to ostatni krok. Wydaje się, że wielu kierowników projektów używa daty uruchomienia systemu ERP jako ich głównego kamienia milowego i kluczowej miary sukcesu. Jednak samo dotarcie do daty rozpoczęcia tzw. go-live systemu jest tylko jednym z elementów realizacji wdrożenia ERP.
Jest wiele pytań które pojawiają się dopiero po uruchomieniu np. jaki wpływ na daną firmę będzie miał nowy system ERP wdrażany do przedsiębiorstwa? Czy działalność organizacji będzie bardziej wydajna? Czy pracownicy efektywnie korzystają z systemu? Dlatego właśnie tak ważna jest dla nas obsługa i serwis u klienta w celu uzupełnienia technicznych działań.
Chociaż szkolenie użytkowników końcowych przed uruchomieniem może zmniejszyć wiele zagrożeń, z którymi borykają się organizacje w momencie zmiany, konieczne jest dodatkowe wzmocnienie po uruchomieniu. Na przykład członkowie zespołu projektowego powinni być wspierani, aby otrzymać ogólne wsparcie i odpowiedzi na proste, procesowe i systemowe pytania. Natychmiast po uruchomieniu około 80% problemów z użytkownikami wiąże się raczej z brakiem zrozumienia, niż problemem z systemem, więc administratorzy powinni być pierwszym poziomem wsparcia.

W Integris oferujemy miedzy innymi dojazd do klienta na terenie całego kraju a także poza jego granicami oraz wideo-konferencje i pomoc zdalną. Pracujemy nieprzerwanie oraz oferujemy hotline dla użytkowników 24h na dobę.
Ponadto udostępnienie dodatkowych narzędzi, takich jak arkusze tzw. “cheat sheet” i dokumentacja szkoleniowa, sprawi, że pracownicy będą mogli szybciej czuć się komfortowo z systemem, a w razie potrzeby należy również zapewnić szkolenie odświeżające.

Zachęcamy do współpracy!

6 etapów wdrożenia systemu ERP

Wzrasta świadomość przedsiębiorców na temat roli, jaką spełniają innowacyjne systemy zarządcze w usprawnieniu pracy organizacji. Ciągle jednak proces wdrożenia systemu ERP uznawany jest za skomplikowany.

W Integris, staramy się by projekty realizowane przez nas były wdrażane w sposób zadowalający dla klientów oraz by przynosiły pożądane efekty, dlatego stosujemy się do metodyki wdrożeniowej Sure Step, opracowanej przez dostawce oprogramowania – firmę Microsoft, która jest idealnym rozwiązaniem przy złożonych, wieloetapowych projektach, takich jak wdrożenia oprogramowania klasy ERP.

Metodyka Sure Step dzieli się na 6 etapów:

  1. Diagnoza – wstępna analiza potrzeb i wymagań klienta. Określenie głównych założeń.
  2. Analiza – szczegółowa analiza wszystkich procesów zachodzących w firmie.
  3. Projekt – plan wdrożenia poszczególnych istniejących już elementów oraz możliwości rozbudowy programu o odpowiednie dla danej branży/ specyfiki biznesu funkcje.
  4. Budowa – Określenie parametrów standardowych funkcjonalności systemu oraz modyfikacja i rozszerzenie go o nowe funkcje.
  5. Uruchomienie programu oraz szkolenia dla użytkowników,
  6. Badanie – testy programu i jego funkcjonalności oraz opieka po-wdrożeniowa

Oprócz tego wyróżnia się dwa dodatkowe etapy : optymalizacja oraz upgrade (czyli nowa wersja programu).

Zastosowanie się do poszczególnych etapów wdrożenia pozwala nam zapewnić najwyższą jakość oferowanych usług i przyczynić się do sprawnego oraz bezbłędnego procesu implementacji, a naszym klientom daje możliwość zapoznania się z systemem i możliwość dostosowania poszczególnych funkcji jeszcze na etapie programowania i testowania programu.

Podsumowanie miesiąca – Maj

Tygodnie przygotowań, intensywnej pracy podczas opracowywania i programowania funkcji oraz wiele godzin spędzonych u klientów. W maju ukończyliśmy aż dwa projekty wdrożeniowe programów zarządczych klasy ERP – Microsoft Dynamics AX oraz Microsoft Dynamics 365.

Ostatnie kilka miesięcy to czas bardzo intensywnej pracy naszych programistów i konsultantów, którzy dzielnie pracują nad kilkoma projektami jednocześnie. Wdrażanie systemu klasy ERP zgodnie z zasadami Sure Step (metodyka wdrożeniowa opracowana przez Microsoft) w spółkach z branż spożywczej – przemysł cukierniczy oraz z branży produkcyjnej – tekstylia medyczne, daje nam możliwość dopasowania oprogramowania do branży oraz specyfiki danego przedsiębiorstwa. System Microsoft Dynamics AX (365) ma za zadanie zwiększyć produktywność, umożliwić szybkie podejmowanie decyzji oraz umożliwić reakcje na zmieniającą się sytuację.  Użytkownicy mogą korzystać z tych aplikacji, które są im w danym momencie potrzebne oraz w każdej chwili rozbudować swój system o nowe. Ściślej mówiąc Ms Dynamics AX (365) jest zbiorem aplikacji biznesowych ułatwiających dostęp do danych i umożliwiających kontrolę działań podejmowanych w firmie.
Nasi konsultanci wykonali świetną pracę. Gratulujemy i mamy nadzieję, że wkrótce udostępnimy więcej takich postów!
Czytaj więcej na temat rozwiązań dla poszczególnych branż.

Split payment – mamy rozwiązanie!

Zgodnie z projektem Ministerstwa Finansów, od 1 lipca b.r. zostanie wprowadzony nowy Mechanizm Podzielonej Płatności (MPP), z ang. Split Payment. Zapłata za nabyty towar lub usługę będzie realizowana dwutorowo: wartość netto może być wpłacona na standardowy rachunek bankowy, natomiast kwota podatku VAT na specjalny rachunek – tylko do tego przeznaczony (banki zobowiązane są prowadzić takie konta bezpłatnie). MPP ma być kolejnym elementem procesu uszczelniania polskiego systemu podatkowego oraz ma wpłynąć na zwiększenie wpływów budżetowych poprzez ograniczenie oszustw i wyłudzeń VAT.

Na czym polega Split Payment?

  • Zgodnie z założeniami nowelizacji możliwe jest rozdzielenie podczas płatności: zapłaty netto i VAT.
  • Kwota VAT wpłacana na dodatkowe konto bankowe, przeznaczone tylko do kumulowania kwoty VAT.
  • Korzystanie z modelu Split Payment ma być na razie dobrowolne.
  • Podzielona płatność dotyczy tylko przedsiębiorców rozliczających się z podatku VAT.
  • Możliwość dysponowania środkami zgromadzonymi na koncie VAT przez sprzedawcę będzie ograniczona do zapłaty VAT do urzędu lub na rzecz własnych dostawców.

Docelowy kształt podzielonej płatności – warto śledzić losy regulacji i proponowanych zmian,ponieważ może mieć to istotny wpływ na prowadzoną działalność.

Integris proponuje kompleksowe rozwiązanie pozwalające na realizację tych funkcjonalności w systemie Microsoft Dynamics AX (Dynamics 365) i automatyzację procesów z tym związanych. Nasze rozwiązanie udostępnia narzędzia do śledzenia podatku płaconego za pomocą MPP, generowanie plików płatności i importowanie plików wyciągów – zawierających zarówno przychodzące, jak i wychodzące zrealizowane płatności z użyciem MPP – w taki sposób, aby umożliwić korzystanie z MPP i uzyskanie korzyści z tego wynikających.

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące Split Payment , JPK lub RODO – skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów.

Nowe funkcje Microsoft Dynamics 365 – w przygotowaniu na koniec br.

Jesienią tego roku, Microsoft będzie dodawać nowe funkcje do Dynamics 365 for Finance i Operations (D365FO). Zmiany zajdą w kilku obszarach m.in. finanse, sektor publiczny, zasady rozpoznawania przychodów z zaawansowanymi możliwościami magazynowymi i transportowymi. Będzie to możliwe, dzięki umowom z partnerami:

  • Tyler Technologies doda ulepszenia do raportowania, budżetowania, obciążania, współpracy z dostawcami, dostawców 1099 (w USA) i podziału dochodu naliczonego na saldzie gotówki.
  • Armanino LLP zmiany w zakresie zarządzania rozpoznawaniem przychodów i zgodności z przepisami ASC 606 i IFR 15. (nowe modele biznesowe tj. subskrypcje)
  • Blue Horseshoe, oparte na ich produktach AWAX i ATRAX, zaawansowane zarządzanie magazynem i transportem.  (Podstawowe możliwości w tych obszarach we wcześniejszych wersjach Dynamics AX)

Nowa ulepszona wersja już jesienią 2018 r. “Nadal będziemy się skupiać na ulepszaniu istniejących obszarów priorytetowych”, powiedział Muhammad Alam, dyrektor generalny D365FO, podczas szczytu EMEA w Dublinie, który odbył się w zeszłym tygodniu.
Do tego czasu D365FO będzie również w fazie wdrażania wersji 8.x. Model ten pozwoli Microsoft na częste aktualizacje platformy i półroczne aktualizacje samej aplikacji. Nowe podejście nie pozwoli już klientom odkładać aktualizacji na długi czas, tak jak robili to w wersji 7.x D365FO.

Odliczamy dni do RODO – wejście w życie to 25 maj 2018

RODO – Rozporządzenie o ochronie danych osobowych, z angielskiego GDPR (General Data Protection Regulation), uchwalone przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej w kwietniu 2016. Początek bezpośredniego obowiązywania w Polsce to 25 maja 2018 r. UODO czyli Ustawa o ochronie danych osobowych, która dotychczas obowiązywała w Polsce (uchwalona 29 kwietnia 1998 r.) ulegnie zmianie i wiele jej zapisów może przestać obowiązywać lub obowiązywać na innych zasadach.

W maju 2018 roku zajdzie najważniejsza w ciągu ostatnich dwudziestu lat zmiana dotycząca ochrony danych osobowych, uchwalona przez Unię Europejską. Ostatnie poprawki dotyczące ochrony danych osobowych były zapisane w latach 90-tych ubiegłego wieku. Od tej pory świat się zmienił i jesteśmy w dobie cyfryzacji. Ilość danych i informacji które generujemy jako ludzie a także przetwarzamy i przechowujemy jako firmy znacznie wzrosła, w rezultacie której stare zasady już nie są adekwatne do obecnej sytuacji, nie pasują do dzisiejszego stylu życia i pracy. RODO wprowadza nowe zasady i obowiązki które mają szersze pojęcie w zakresie ochrony danych osobowych, większy zasięg światowy oraz wyższe stawki za nieprzestrzeganie ich.

My również pomagamy naszym klientom przestrzegać zasad RODO we wdrożonych przez nas produktach. 

Relacja ze spotkania DynamicsPact w Dublinie

W dniach 22-23 kwietnia, w Dublinie odbyło się coroczne spotkanie członków DynamicsPactu, w skład którego wchodzi Integris. W spotkaniu uczestniczyli dyrektorzy firm wdrażających system Dynamics 365 for Finance and Operations z całego świata. Spotkanie to było dobrą okazją do omówienia wewnętrznych spraw i planów na przyszłość Dynamics Pactu. Na konferencji została oficjalnie ogłoszona nowa nazwa DynamicsPactu, który do niedawna nazywał się AxPact. Potrzeba nowej nazwy zaszła wraz z zmianami jakie zaszły w ciągu ostatnich kilku lat w firmie Microsoft i wraz z ewolucją asortymentu produktów, m.in. najnowsze dziecko Microsoftu – jakim jest program Microsoft Dynamics 365 – nowoczesny system zarządczy w chmurze.

Głównym celem spotkania było kompleksowe omówienie obecnej sytuacji oraz ocena możliwych do podjęcia działań, które wzbogaciłyby naszą społeczność w skali całego świata, i tak miało miejsce przedstawienie kolejnych członków paktu, m.in. z Ameryki Środkowej i Południowej oraz Azji Południowo-Wschodniej.

W trakcie spotkania uczestników odwiedził dyrektor techniczny Microsoftu Mike Ehrenberg, który przedstawił najważniejsze kierunki rozwoju systemu Dynamics 365. Te kierunki to:

  1. Rozwój fundamentów technologicznych, na których opierają się produkty składające się na Dynamics 365.
  2. Coraz bardziej pogłębiona integracja tych produktów zgodnie z ideą „one Microsoft”.
  3. Rozszerzenie funkcjonalności wykorzystujących inteligencję wbudowaną (np. uczenie maszynowe) z jednoczesnym dużym naciskiem na prywatność danych.

Nasze coroczne spotkania są zawsze żywe dzięki gorącym tematom i energicznej debacie wokół biznesu, z którego wszyscy zarabiamy na życie, a rozmowy te umiliła jeszcze sama lokalizacja – Dublin, stolica Irlandii, miasto które słynie ze swojego uroku i dziedzictwa kulturowego.

Rozwiązania branżowe oparte na Microsoft Dynamics AX / 365

Microsoft Dynamics AX jest zintegrowanym systemem informatycznym wspomagającym i usprawniającym procesy zachodzące u producentów różnych branż. Poszczególne branże potrzebują różnych rozwiązań specyficznych dla danego obszaru pracy. Możliwości takie daje Microsoft Dynamics AX/365, dostarcza wartościowych danych i pozwala łączyć je począwszy od momentu odbioru surowca, pozwala kontrolować rozliczanie tras odbioru, odzwierciedlać proces produkcji, rozliczać czas pracy i zarządzać personelem, a nawet kontrolować politykę opakowań zwrotnych, czy zarządzać dokumentami przepływającymi przez firmę. Powszechnie mówi się, że to połączenie CRM i ERP, ale jest to dużo więcej, bez przeszkód unifikuje systemy CRM i ERP, włączając w to dodatkowe aplikacje podnoszące produktywność. Połączenie poszczególnych części i rozszerzenie o nowe. Eksplozja produktywności i wydajności biznesu.

Czytaj więcej: Przykłady zastosowań programu Microsoft Dynamics AX (Microsoft Dynamics 365) według branży.