Zarządzanie sprzedażą detaliczną w Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations
Obszar zarządzania sprzedażą detaliczną jest jednym z wyróżników Dynamics 365 for Finance and Operations w stosunku do innych systemów ERP. W ciągu ostatnich lat funkcjonalność ta objęła zarządzanie wieloma kanałami sprzedaży, w tym obsługi sklepów czy franczyzowych. W rozwiązaniu Microsoft Dynamics 365 Financial and Operations funkcje obsługujące operacje handlu detalicznego są zintegrowane na jednej platformie, natomiast funkcjonalność ta dostępna jest też jako osobny produkt Dynamics 365 for Retail.
WYBRANE FUNKCJONALNOŚCI
Punkt sprzedaży
Rozwiązanie dla punktu sprzedaży jest standardowo zintegrowane z systemem Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations. Dzięki możliwości pracy online/offline umożliwia rejestrowanie transakcji również wtedy, gdy sklep straci łączność z siecią. Interfejs użytkownika punktu sprzedaży można łatwo dostosować do wymagań stanowiska kasowego korzystając z narzędzia do projektowania typu „przeciągnij i upuść”. Funkcje POS obejmują: sprzedaż z odroczonym terminem płatności, obsługę kuponów rabatowych, zarządzanie zwrotami, zarządzanie kodami informacyjnymi, zwroty/wycofania/obniżki cen, odbiór/wyszukiwanie/liczenie towaru, rejestrowanie klientów i aktualizację programów lojalnościowych w czasie rzeczywistym, zamykanie kasy w trybie blind close oraz funkcję floating till ułatwiającą przydzielanie kasjerów do kas.
Scentralizowane zarządzanie sklepami
Scentralizowane zarządzanie terminalami POS obejmuje definiowanie wyglądu ekranów poszczególnych stanowisk kasowych, jak również definiowanie dostępnych dla kasjera funkcji. Spójny model danych i reguł biznesowych dla sklepu i systemu ERP zwiększa dokładność i aktualność informacji. Funkcja replikacji danych pomaga w przeprowadzaniu najważniejszych aktualizacji w systemie przedsiębiorstwa. Obejmuje ona m.in. dane dotyczące zapasów, finansów, zamówień sprzedaży, wykorzystania kart prezentowych oraz aktualizacji programów lojalnościowych. Aktualizacja danych pracowników jest możliwa na poziomie sklepu, regionalnym i globalnym.
Zarządzanie wieloma kanałami
Integracja kanału sprzedaży detalicznej z internetowymi sklepami i portalami handlowymi stwarza nowe możliwości sprzedaży, interakcji z klientami i pozyskiwania informacji. Można ujednolicić zarządzanie asortymentem i kategoriami produktów we wszystkich kanałach, a także zapewnić klientom lepszą obsługę dzięki scenariuszom obejmującym wiele kanałów takich jak „kup online/odbierz osobiście w sklepie”.
Merchandising
Funkcja zarządzania kategoriami umożliwia centralne zarządzanie asortymentem. Obejmuje ona tworzenie, planowanie, śledzenie i używanie wielopoziomowych hierarchii produktów. Rabaty, kupony, a także scenariusze rabatów mieszanych mix-and-match i buy-one-get-one („kup jeden produkt, a drugi otrzymasz gratis”) pomagają dostosowaniu procesów biznesowych do potrzeb rynkowych.
Zarządzanie zamówieniami
Funkcje obsługi zamówień powiązane z punktem sprzedaży umożliwiają tworzenie zamówień i ofert po stronie klienta. Pełny (360 stopni) widok danych firmy ułatwia akceptowanie, wypełnianie i śledzenie zamówień standardowych i specjalnych.
Zapewnienie zgodności sprzętu i systemów płatności z przepisami
Rozwiązanie jest zgodne ze standardami obowiązującymi w branży handlu detalicznego, takimi jak OPOS (Object Linking and Embedding Point of Sale). Umożliwia to osiągnięcie maksymalnych korzyści ze sprzętu i urządzeń peryferyjnych w punkcie sprzedaży. Dostępne są funkcje zarządzania zgodnością ze standardami bezpieczeństwa PCI (Payment Card Industry Data Security Standard) oraz bieżącego zarządzania tymi standardami.